בנק ישראל: התעריף הבסיסי בבנקים יעמוד על 10 ש"ח

    שלום בידרמן | צילום: אילוסטרציה No Comments on בנק ישראל: התעריף הבסיסי בבנקים יעמוד על 10 ש"ח
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת כניסתו לתוקף של התיקון לכללי הבנקאות המחייב את הבנקים להציע כמוצר מדף ללקוחותיהם את ה"מסלול הבסיסי" ואת ה"מסלול המורחב" ולקבוע מחיר אחד לניהול חשבון עובר ושב במסגרת מסלולים אלה, מודיע בנק ישראל על כוונתו להטיל פיקוח על מחיר המסלול הבסיסי ולקבוע כי מחירו המרבי יהיה 10 ש"ח.

    כוונה זו גובשה נוכח העובדה שהמחיר שנקבע על ידי רוב הבנקים למסלול הבסיסי, והוצג לפיקוח על הבנקים, היה גבוה מהמחיר הממוצע שנגבה בפועל בגין השירותים הבסיסיים בניהול חשבון עובר ושב, והיה עלול להביא לכך שהמטרה שעמדה בבסיס תכנית המסלולים לא תושג.

    מטרת תכנית המסלולים היא לשפר את יכולת ההשוואה של לקוחות הבנקים, להגביר את שקיפות המחיר, ובסופו של יום לעודד את התחרות בתחום ניהול חשבון העו"ש. צעד זה נוסף לשורה של צעדים שבהם נוקט הפיקוח על הבנקים בשנים האחרונות להגברת התחרותיות ושיפור מצבו של הצרכן הבנקאי.

    יש לציין כי המסלולים יתווספו לתעריפון הקיים בכל בנק ולא יחליפו את העמלות המצויות בו, כך שתמחור השירותים עבור לקוח שלא יהיה מעוניין להצטרף לאחד המסלולים, יישאר לפי השיטה הקיימת היום. בכל מקרה, כל לקוח יוכל לעבור משיטת חיוב אחת לאחרת בתחילת כל חודש קלנדרי, בכפוף למתן הודעה מראש. החיוב עבור המסלול יתבצע על בסיס חודשי, בתחילת כל חודש, עבור החודש שקדם לו.



    0 תגובות